Om energi. The fudge har jag beställt?

Jag har tendensen, som säkert många andra?
Att lätt fastna för saker som ger mig energi! Min kropp brukar orka det mesta, men just att jag kan bli så tråkigt j*kla mentalt trött. Det är det värsta jag vet. Och då måste jag väcka hjärnan.

En gång i tiden när jag bodde hos min fader som tränade intensivt, så hittade jag ett par burn tabletter. Det var typ koffein i pulverform man tog i samband med träning. Det sänkte aptiten,ökade kroppsförbränningen, skärpte till sinnet, samt att jag hade en oäändlig ork!

SAMT, under veckorna kan jag råka få i mig lite väldigt mycket energidricka, Det är som att vända upp o ner på hela kroppen. Då kan jag orka. Men den mentala tröttheten kommer igen efter ett tag.
- Har ni testat drickan ''Belgian Blue'' ? Den startar pirr i hela kroppen. Jag klarade INTE av den. Cyklade under dagen som jag drack den. Det var liksom inte alls kul.  Jag fick inte bort pirret och det var sjuukt obehagligt. Såg ut som om jag hade loppor när jag försökte klappa bort pirret.
Det sägs att det är anabolan ifrån dom stackars korna...
Men såsom kaffe, vissa ätbara saker (indiska friterade bönor är nästa mer uppiggande mentalt än kaffe) och ett par speciella vitamintabletter, VET jag att det funkar på mig! (förutom massaaa söömn)
Trots att det knappt täcker för en dag. Alltså nattsömnen då. Energin bränns fort.
 
Min stoora poäng är att min man är på jobbet idag. Mhm he is. Och imorse innan jag knappt hade gått ur sängen, så råkade jag klicka hem lite ... ehm.. piller? Det var typ mitt nya tänk som påminner om ''YOLO'' som fick mig att klicka hem dom. Allt för energi.

Jag tror han kommer tycka att det var onödigt. Otippat. Men kanske så kommer han ta dom till jobbet.
Han gillar ju chili hihi.
Iallafall. Chili forte heter dom. Jag hoppas jag en dag behöver dom 4 real.
För jag tänkte på allt förutom kaloriförbränning. Det behöver vi knappt.
 
.
 

Kommentera här: