Frukt & Bär

Idag hade jag ännu en "ledig" dag då jag inte jobbar. Man märker att alla andra har ett liv då alla jag har försökt att ringa har tutat upptaget. 
Men jag klarar mig. Jag har städat huset!

Häromdagen så fyllde en släkting år, där så passade vi på att plocka äpplen från deras äppelträd, vi fyllde 3 ica påsar med äpplen. 
I kilogram vill jag inte veta vad det kan väga?

Stackarna mår ju inge bra av att ligga i påsar, så nu är dom varsamt paketerade i jordgubbskartonger och skolådor. Samt så finns det ju en helt underbar fruktskål med äpplen,bananer,citroner & apelsiner. 


Bland annat idag så har jag mosat lingon som min underbara sambo plockade tillsammans med min farmor när jag var på jobbet, så nu är han på jobbet och vi kokade sylten. 

- jag har blivit nyfiken på lingonglass. Någon som har smakat? 

Kommentera här: